wtorek, 25 października 2011

Wystaw ciąg dalszy

Sądziłem, że w ostatni weekend wyczerpałem swój miesięczny limit na wystawy, a tutaj taka niespodzianka - zostałem "zaproszony" na wystawę do łódzkiego Muzeum Archeologii i Etnografii.

Zaproszony umieściłem specjalnie w cudzysłowie, gdyż bardziej zostało mi o niej przypomniane. :) Moja Luba zapytała mnie rano, czy "nie chciałbyś w końcu odbębnić tej wystawy co jest obecnie w MAiE?". Cóż, jak widać z tej krótkiej wypowiedzi nie zawsze w związku znajdą się dwie osoby, które współdzielą tę samą pasję - ważne aby żadna z połówek nie krytykowała pasji tej drugiej strony i choć czasem interesowała się czym to się zajmuje. :)

Moja odpowiedź brzmiała oczywiście "oczywiście, jeśli masz czas chodźmy dzisiaj". No i poszliśmy.

Wystawa o której mowa, na którą chciałem iść to ekspozycja "Pieniądz rządzi... Bogactwo złotem, srebrem i miedzią mierzone.", zorganizowana z okazji 60-lecia Działu Numizmatycznego Muzeum. Zaprezentowano na nim kilkanaście skarbów znajdujących się w zbiorach Działu Numizmatycznego łódzkiego MAiE pozyskane przez ostatnie 60 lat. Dodatkiem do tego jest wystawa Mennicy Polskiej SA, na której można zobaczyć (można gdyż wystawa trwa do 15.01.2012 r. - polecam odwiedzić!), współczesne monety kolekcjonerskie polskie i zagraniczne, oraz kilka niedawno odkrytych stempli projektów monet II RP.

Na zachętę kilka zdjęć:





Oczywiście zachęcam również do zwiedzenia stałej numizmatycznej wystawy łódzkiego MAiE, na której można zobaczyć kilkaset monet wybitych od starożytności aż po współczesne czasy. Nic tylko zwiedzać, podziwiać i chłonąć wiedzę!

I kilka fotek związanych ze stałą ekspozycją MAiE:




Nazwa: Muzeum Archeologiczne i Etnograficzne w Łodzi
Adres: plac Wolności 14, 91-415 Łódź
Godziny otwarcia: wtorek-niedziela, od godziny 10:00 do 17:00
Cena wejścia: bilet normalny - 9 zł, bilet ulgowy - 6 zł, we wtorki wstęp za darmo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz