wtorek, 1 listopada 2011

Czas wspomnień i refleksji

Dzień wszystkich Świętych oraz Dzień Zaduszny to czas szczególny dla większości Polaków - okres refleksji nad własnym życiem, czas wspomnień, refleksji i odwiedzin osób, których już nami nie ma, ale które były dla nas bliskie.

W te dni zawsze przypominam sobie dzięki komu tak na dobrą sprawę zawdzięczam swoją pasję, czyli szeroko rozumianą numizmatykę - swojemu Wujowi, Dziadkowi oraz Mamie.

Wujowi, gdyż podrostkiem będąc znalazłem w jakimś pudle kilkanaście monet, które po sobie pozostawił (Wuj był profesorem historii).

Dziadkowi, gdyż pomagał mi zidentyfikować te monety, a później przez wiele lat jeździł ze mną po różnych targowiskach aby pomóc mi powiększać moją "kolekcję".

Mamie, za to że podarowała mi pewną maleńką monetę, którą sama jak była dzieckiem, nosiła jako swoisty medalik. Teraz najbardziej mnie właśnie interesują monety tego państwa, z tego okresu (być może kiedyś poświęcę tej monecie osobny temat).


Szkoda, że Dziadkowi i Wujowi mogę już tylko podziękować odwiedzając ich na cmentarzu i zapalając świeczkę (choć Dziadkowi dodatkowo "podziękowałem" pisząc artykuł z nim związany dla Biuletynu Numizmatycznego - powinien się on ukazać w numerze 1/2012)...

Dobrze, że Mamie mogę dać jeszcze całusa - nie tylko w podzięce za pasję. :)

Śpieszmy się póki możemy widywać się z naszymi bliskimi, dziękować im, cieszyć się wspólnie spędzonym czasem.I nie zapominajmy nigdy o tych co odeszli.

Oby przodkowie czuwali nad nami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz