sobota, 13 czerwca 2015

Uleganie pokusom

W przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy rzadko co kupowałem do swojej kolekcji. Były to praktycznie tylko i wyłącznie zakupy "celowe" tj. takie, które miałem zrobić już kiedyś celem uzupełnienia zbiorów. Zdecydowanie nie były to spontaniczne licytacje i wizyty w sklepach numizmatycznych. Jednak paręnaście dni temu, przeglądając ofertę WCN-u natrafiłem na blaszkę, w przypadku której poczułem stan "muszę mieć". Najpierw kilka dni obserwowania, trochę szukania w Internecie i posiadanych publikacjach. Potem już sam dzień końca e-aukcji i rzucenie wszystkiego na jedną kartę (tj. wbiłem maksymalną kwotę jaką mogłem dać). Po kilku godzinach dostaję mejla, że wygrałem. :) Po kilku dniach moneta była już w moich rękach.




Kupiona przeze mnie moneta to próbne bicie francuskich 5 franków z 1848 r. Po obaleniu króla w lutym 1848 r, Francja ogłosiła II Republikę. Na tę okoliczność powstało kilkadziesiąt projektów nowych, już republikańskich, monet. Jeden z projektów można obejrzeć powyżej. :)

Jeszcze, z czysto kronikarskiego obowiązku podaję literaturę do zakupionej monety: Gadoury 684, Krause KM Pn 47.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz