niedziela, 23 sierpnia 2015

Muzeum Okręgowe w Piotrkowie Trybunalskim

Kolejny weekend, kolejna mała wycieczka. :) Tym razem wybór padł na Piotrków Trybunalski, miasto dla mnie niemalże zupełnie nieznane jeśli chodzi o walory zabytkowe, turystyczne i kulinarne. Miejsce więc zdecydowanie godne i warte odwiedzenia oraz poznania bliżej.

Jezdnym z miejsc, do których koniecznie chciałem pójść było piotrkowskie Muzeum, mieszczące się w Zamku Królewskim. Należy przyznać, że sama bryła zamku jest już interesująca. Nie jest to bowiem typowy zamek, jaki sobie wyobrażamy z murem, fosą, wieżami i blankami. Zamek w Piotrkowie Trybunalskim ma formę wieży mieszkalnej z cegły.




Zasoby muzealne zostały podzielone na kilka wystaw/działów/sekcji (niepotrzebne skreślić), na których możemy zobaczyć jak wyglądał wystrój XVI-wiecznego mieszczanina, chata chłopska, czy też jaką bronią walczono na przestrzeni wieków. Są też wystawy czasowe, ja akurat trafiłem na dotyczącą Legionów Polskich. 

Między tymi wszystkimi zabytkami trafiłem na kilka numizmatycznych perełek. W kilku gablotach prezentowane są bowiem skarby oraz znaleziska monet z samego Piotrkowa oraz okolicznych gmin. Niby nic, ale zawsze miło popatrzeć na kilkadziesiąt groszy praskich. :)




Oczywiście z Muzeum przywiozłem sobie małe pamiątki. ;)


Nazwa: Muzeum Okręgowe w Piotrkowie Trybunalskim 
Adres: plac Zamkowy 4, 97-300 Piotrków Trybunalski
Godziny otwarcia: wtorek 10:00-16:00, środa 10:00-15:00, czwartek 10:00-15:00, piątek 10:00-15:00, sobota 10:00-16:00, niedziela 10:00-15:00
Cena wejścia: bilet normalny - 3 zł, bilet ulgowy - 1,50 zł
Strona www: http://www.muzeumpiotrkow.pl/

Łazikując piotrkowskimi uliczkami natrafiłem też na taką pamiątkową tablicę. ;)


Podsumowując, była to naprawdę bardzo interesująca wycieczka i zdecydowanie każdemu polecam poświęcenie weekendu na wycieczkę do tego pięknego miasta. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz